S/N
21332
Levert fra fabrikk:
12.04.1951
USAF Ser.No.:
50-1627
Norske kjennetegn:
CE-R / 627
S/N 21332
Diverse anmerkninger: 
31.05.1968 Ankom LFK Kieller fra USA. Flygetid 4687:55.
11.06.1968 Mottakskontroll ved LFK Kjeller.
12.09.1968 Avgitt fra LFK Kjeller til Gardermoen.
31.01.1970 Avgitt fra Fly-OP troppen Gardermoen til Bardufoss.
06.05.1971 Avgitt fra Bardufoss til Fly-OP troppen Gardermoen.
15.05.1973 Avgitt: fra Flytekn. skv. Gardermoen til Bardufoss.
13.12.1974 Avgitt fra Bardufoss til Flytekn. skv. Værnes.
24.10.1975 Avgitt fra Flytekn. skv. Værnes til Bardufoss. 
12.01.1977 Avgitt fra Bardufoss til Horten Verft.
01.05.1977 Avgitt fra Horten Verft til Bardufoss. 
28.05.1982 Avgitt fra Bardufoss til Værnes. 
02.03.1983 Avgitt fra Værnes til Bardufoss. 
16.03.1983 Totalhavari. Flygeren, kaptein Erik A. Bull, var innkalt til øvelse 'Kald vinter 83' og tjenestegjorde som sjef for Flykontrollavdeling Nr.2. Under utførelse av et AIRFAC-oppdrag i lav høyde for å lede to nederlandske F-5 jagerfly inn mot bakkemål nord for Blåfjellvann, totalhavarerte flyet i en skråning ved Karivann ca 15 km nord-nordøst for Evenes. Bull pådro seg alvorlige skader ved havariet. Årsaken var trolig kastevinder som trykket flyet mot bakken.
16.03.1983 Avskrevet. Flygetid 6726:4 timer. 

 

Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com