S/N:
21221
Levert fra fabrikk:
05.03.1951
USAF Ser.No.:
50-1546
Norske kjennetegn:
CE-L
S/N 21221
Diverse anmerkninger: 
31.05.1968 Ankom LFK Kjeller fra USA. Flygetid 3622:50. 
01.10.1968 Mottakskontroll ved LFK Kjeller.
02.10.1968 Avgitt fra LFK Kjeller til Gardermoen.
12.03.1970 Mindre uhell på Haslemoen. Flygeren tok av på hjulunderstell med en Birddog O-1A fra Haslemoen. Han skulle drive landingsøvelser på en feltstripe om lag 2 km fra Haslemoen. Etter avgang lå han slik til at han valgte å lande fra en rett innflyging. Innflygingen og utflatingen gikk normalt og flygeren satte flyet ned i en trepunktstilling. Da hastigheten avtok løftet halen seg til tross for at stikka ble ført helt til bakre stilling. Flygeren slo av magnetene for å stanse motoren, men propellen snurret fortsatt rundt da flyet tippet over på nesen.
26.11.1970 Avgitt fra Gardermoen til Fred. Olsen for radio-mod.
10.12.1970 Avgitt fra Fred. Olsen til Gardermoen. 
15.03.1971 Totalhavarerte under trening i ildledelse på Hjerkinn skytefelt, Havarerte CE-L ved Breiskaret på sørsiden av Vålåsjøhø, sør for høyde1384. Flygeren, fenrik og NK ved flytroppen/LFAbn/l AR 2 Dag Einar Thomassen (30 år), og observatoren, løytnant og sjef for flytropp/LFAbn/1 AR 2 Knut Arvid Langen (37 år), omkom. Havariet skjedde under nødlanding p.g.a. stans i bensintilførselen med påfølgende motorstopp.
01.09.1971 Vraket overført til Kjeller. 
30.12.1971 Avskrevet. Flygetid 3863:30 timer. 

 

Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com