S/N
23065
Levert fra fabrikk:
04.05.1953
USAF Ser.No.:
51-12610
Norske kjennetegn:
CE-F / 610
S/N 23065
Diverse anmerkninger: 
03.11.1961 Ankom til Norge.
27.03.1962 Til Værnes.
02.04.1965 Fra Værnes til LFK. Brukt som prototype for prøver med skiunderstell ved LFK 08.04.65 til 24.04.65.
17.06.1966 Fra Værnes til Setermoen.
01.03.1967 Fra Setermoen til Værnes.
20.05.1967 Større havari. Under en demonstrasjonstur fra Bardufoss skulle flyet lan de etter ca. 30 min. flyging rundt i terrenget. Flygeren flatet ut med for liten motorkraft og flyet satte seg så hardt på rullebanen at understellet fjæret ut til siden og propellen slo nedi. Han fikk tatt flyet opp på en ny runde og landet normalt. Flyets gangtid ved uhellet var 575:22. Flyger var oberstløytnant Kaare Thue (ops.gr.sjef og passasjer oberstløytnant Gudbrand Strømmen (fung. stasjonssjef).
27.09.1977 Fra Værnes til Horten Verft for ombygging.
01.12.1977 Fra Horten Verft til Værnes.
04.03.1980 Fra Værnes til Bardufoss.
22.09.1981 Mindre uhell. Under avgang fra Tovik feltstripe ved Sandvatn ved Evenes i øvelse Barfrost
31.12.1983 Stasjonert på Bardufoss. Ikke luftdyktig. Skiunderstell monteres. Gangtid 1677:8.
01.09.1986 Utlånt fra Bardufoss til FAC/Rygge for øvelse 'Blue Fox'.
30.09.1986 Retur Bardufoss.
31.12.1986 Stasjonert på Bardufoss. Gangtid 1988:4.
01.02.1987 Fordelt til AR 6, NIFA2/BRIG 14 på Bardufoss.
05.02.1987 Større havari. Under taxing på line på Bardufoss etter avsluttet flyoppdrag for Marinen, kolliderte flyet med et brannapparat. Propellen ble skadd og det oppsto to flenger i skroget. Flygeren, fenrik Per Olav Strømme, og besetningsmedlem fenrik Kåre Haukland, var uskadd. Flyet tilhørte Flytroppen FAbn/Brig.N.
01.03.1987 Ferdig reparert etter uhell 05.02.87.
24.08.1987 Overført fra Bardufoss til Banak.
31.12.1987 Stasjonert på Bardufoss. Gangtid 2176:5.
31.12.1988 Stasjonert i Bodø. Gangtid 2312:9.
30.09.1989 På Bardufoss ved Flytroppen/FAbn. Flytid: 2460:1.
31.12.1989 Stasjonert på Bardufoss. Gangtid 2479:7.
01.09.1990 Flytroppen/MFAbn/Brig N overgikk til mob.status. Flyet mob.lagret på Bardufoss. Gangtid 2647:8.
18.04.1991 Flyet beordret overført fra Bardufoss til Værnes.
20.09.1991 Avskrevet. Flygetid 2647:8 timer. Returnert USAF og solgt til Brasil. Brasiliansk reg PP-EKA, stasjonert Marabá. Tildelt Kovacs.


Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com