S/N
22775
Levert fra fabrikk:
10.07.1952
USAF Ser.No.:
51-12392
Norske kjennetegn:
CE-D / 392
S/N 22775
Diverse anmerkninger: 
03.11.1961 Ankom til Norge.
08.12.1961 Til Værnes.
09.06.1965 Til OP troppen Setermoen/Bardufoss.
31.05.1967 Stasjonert på Bardufoss.
23.11.1968 Fra Bardufoss til Værnes for ettersyn.
17.02.1970 Avgitt fra Værnes til Bardufoss.
03.05.1971 Avgitt fra Bardufoss til Fred. Olsen, Fornebu, for- radio mod.
30.08.1971 Avgitt fra Fred. Olsen til Bardufoss.
02.05.1974 Avgitt fra Bardufoss til Fly-OP troppen Gardermoen.
18.07.1974 Avgitt fra Fly-OP troppen Gardermoen til Bardufoss.
19.11.1976 Avgitt fra Bardufoss til Horten Verft for ombygging.
09.02.1977 Avgitt fra Horten Verft til Bardufoss.
04.03.1980 Avgitt fra Bardufoss til Værnes.
18.09.1981 Til Haslemoen.
18.01.1983 Til Torp.
23.03.1985 Større havari. Under en rutinemessig treningstur i lokalområdet ved Haslemoen, knakk festebraketten for venstre hovedhjulslegg inne ved flykroppen. Dette medførte at legg, hjul samt påmonterte ski løsnet fra fly kroppen og falt av. Under landingen ble flyet ytterligere skadd særlig i venstre vinge. Flygeren, kaptein Roar Laugerud (flyger ved Skyteskolen for Feltartilleriet) var eneste mann ombord, og han kom uskadd fra hendelsen. Flyets gangtid ved havariet var 3571:4 timer.
01.02.1987 Fordelt til AR 3, MFA1/BRIG 13 på Værnes.
20.09.1991 Avskrevet.


Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com