S/N
22383
Levert fra fabrikk:
27.02.1952
USAF Ser.No.:
51-12069
Norske kjennetegn:
CE-C / 2069
S/N 22383
Diverse anmerkninger: 
03.11.1961 Ankom til Norge.
11.12.1961 Avgitt til Værnes.
09.06.1965 Utlånt til OP troppen Setermoen.
01.12.1965 Returnert til Værnes.
13.03.1972 Mindre uhell på Haslemoen.
01.04.1972 På Værnes.
24.10.1977 Til Horten Verft for mod.
28.02.1978 Fra Horten Verft til Værnes.
02.10.1979 Fra Værnes til Bardufoss.
26.01.1981 Mindre uhell på Elvenes feltflystripe. Under kjøring i dyp snø med ski understell, skar høyre ski igjennom i en venstre sving. Under en ny sving låste stikka seg i bakre stilling. Flygeren, fenrik Kristian Herskedal som var alene ombord, var uskadd. Skadene på flyet var ubetydelige. Flyet tilhørte flytroppen FAbn/Brig N.
29.08.1983 Avgitt fra Bardufoss til Værnes.
29.11.1983 Avgitt fra Værnes til Bardufoss.
31.12.1983 Stasjonert på Bardufoss. Ski-understell. Gangtid 1989:7.
31.12.1984 Stasjonert på Bardufoss. Gangtid 2151:8
31.12.1985 Stasjonert på Bardufoss. Gangtid 2375:1
05.09.1986 Utlånt fra Bardufoss til FAC/Rygge for øvelse 'BlueFox'.
20.12.1986 Returnert Bardufoss.
31.12.1986 Stasjonert på Bardufoss. Gangtid 2568:6.
01.02.1987 Fordelt til AR 1, MFA2/BRIG 5 på Bardufoss.
24.08.1987 Overført fra Bardufoss til Banak.
31.12.1987 Stasjonert på Bardufoss. Gangtid 2762:5.
01.10.1988 Fra Bardufoss til Værnes for 1000 timers ettersyn.
31.12.1988 På Værnes til ettersyn.
01.02.1989 Fra Værnes via Bardufoss til Banak.
30.09.1989 På Bardufoss ved Flytroppen/MFAbn. Gangtid: 3076:0.
31.12.1989 Stasjonert på Bardufoss. Gangtid 3151:3.
04.09.1990 Flytroppen/MFAbn/Brig N overgikk til mob.status. Flyet mob. lagret på Bardufoss. Gangtid 3330:4
18.04.1991 Flyet beordret overført Værnes for lagring.
20.09.1991 Avskrevet. Flygetid 3330:4 timer. Returnert USAF og solgt til Brasil. Brasiliansk reg PP-EKG, stasjonert Redencão. Tildelt Kovacs.

Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com