S/N
22163
Levert fra fabrikk:
13.12.1951
USAF Ser.No.:
51-7424
Norske kjennetegn:
CE-Y / 424
S/N 22163
Diverse anmerkninger: 
31.05.1968 Ankom LFK Kjeller fra USA. Flygetid 4054:20.
07.08.1968 Mottakskontroll ved LFK Kjeller.
13.08.1968 Avgitt fra LFK Kjeller til Gardermoen.
31.01.1970 Avgitt fra Fly-OP troppen Gardermoen til Bardufoss.
28.02.1970 Totalhavarerte under avgang nordover fra Setermoen flystripe for oppdrag i væpnet rekognosering under øvelse 'Arctic Express'. Flyet havarerte i løssnøen etter å ha truffet noe småskog. Årsaken var tregt føre under avgang med skiunderstell, slik at flyet ikke fikk fart nok til å kornme opp. Det tippet over på nesen og ble stående med halen rett opp. Flygeren, løytnant og flytroppsjef Arne Wærum, og passasjeren, major Charles E. Pugh USAF, var begge uskadde. Flyet tilhørte Flytroppen/FABN/Brig. N og hadde ved havariet en gangtid på 4231:00. Flyet ble satt i skadekategori A (avskrives), men ble senere bestemt reparert.
01.04.1970 Avgitt fra Bardufoss til Flytekn. skv. Værnes.
09.09.1970 Fraktet fra Værnes til Fred. Olsen med bil.
07.07.1971 Avgitt fra Fred. Olsen til Gardermoen.
16.12.1974 Avgitt fra Flytekn. skv. Gardermoen til Bardufoss.
13.12.1976 Avgitt fra Bardufoss til Horten Verft.
01.04.1977 Avgitt fra Horten Verft til Bardufoss.
31.12.1983 Stasjonert på Bardufoss. Skiunderstell. Skulle flys til LFK snarest.
31.12.1984 På Værnes. Tilhørte Bardufoss?
01.02.1987 Mob.fordelt til AR 3, MFA 1/BRIG 13 på Værnes.
20.09.1991 Avskrevet. Returnert USAF og solgt til Brasil.

Totalhavarerte under avgang nordover fra Setermoen flystripe for oppdrag i væpnet rekognosering under øvelse 'Arctic Express'.


Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com