S/N:
21534
Levert fra fabrik:
13.06.1951
USAF Ser.No.:Norske kjennetegn:
CE-T / 649
S/N 21534
Diverse anmerkninger: 
31.05.1968 Ankom LFK Kjeller fra USA. Flygetid 4117:15.
31.07.1968 Mottakskontroll ved LFK Kjeller. 
05.08.1968 Avgitt fra LFK Kjeller til Gardermoen. 
18.04.1972 Avgitt fra Gardermoen til Værnes. 
14.08.1972 Avgitt fra Værnes til Gardermoen. 
04.09.1972 Vekselvis Gardermoen og Værnes. 
01.12.1972 Større havari ved gangtid 4594:20. Havariet skjedde ved avslutningen av Fly-OP kurs nr. 9 på Værnes. Under flere harde 'touch-and-go' landinger på Værnes, ble flyet påført større skader. Instruktøren, løytnant Knut Jørgen Hegle, og eleven, løytnant Magne Sveen, var begge uskadde.
13.08.1972 Avgitt fra Flytekn. skv. Gardermoen til Bardufoss. 
05.03.1975 Avgitt fra Bardufoss til Flytekn. skv. Værnes. 
29.07.1976 Avgitt fra Værnes til Torp. 
16.08.1976 Større havari ved gangtid 5122:10. Under landingsøvelser på Lista flystasjon, ble flyet slått rundt og endte på ryggen. Flygeren, løytnant Per Gram, korn uskadd fra havariet. Flyet ble bestemt gjenoppbygget ved Horten Verft. Flyet tilhørte Torp flystasjon, men var ved havariet utlånt til Sola flystasjon.
06.12.1976 Avgitt til Horten Verft for rep. og mod. 
01.04.1978 Avgitt fra Horten Verft tit Værnes. 
31.01.1981 Fortsatt på Værnes. 
31.12.1983 Stasjonert på Bardufoss. Skiunderstell. Gangtid 5796:3. 
31.12.1984 Stasjonert på Bardufoss. Gangtid 5919:2. 
31.12.1985 1000 timers ettersyn på Værnes. Tilhørte Bardufoss. 
21.03.1986 Avgitt fra Værnes tit Bardufoss. Gangtid 6111:2. 
01.09.1986 Utlånt fra Bardufoss til FAC Rygge for øvelse 'BlueFox'.
01.09.1986 Returnert Bardufoss. 
31.12.1986 Stasjonert på Bardufoss. Gangtid 6213:7 
01.02.1987 Fordelt til stående avd. MFAbn/Brig. N på Bardufoss. 
01.09.1988 Til Kjeller for montering av VHF-radio. 
31.12.1988 På Værnes p.g.a. sprekk i motorbukken. Gangtid 6510:6. 
14.09.1989 Totalhavarerte. Oppdraget var trening i nattlanding på Bardufoss flystasjon. Ved den femte landingen mistet flygeren bremseeffekten på venstre hjul, slik at flyet skar ut fra rullebanen og havarerte. Flygeren, løytnant Arvid Josefsen, og passasjeren, fenrik Torn Snedal, var begge uskadde. Flyet tilhørte Fly-OP troppen/Brig,N, Flyet ble tatt ut av tjeneste men fikk påsatt nytt understell og overført til LTS. Kjevik som instruksjonsmateriell i.h.t. ordre datert 11.10.89.
14.09.1989 Avskrevet. Flygetid 6624:6 timer.

Under landingsøvelser i august 1976 på Lista flystasjon, ble flyet slått rundt og endte på ryggen.


Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com