S/N
21972
Levert fra fabrikk:
18.10.1951
USAF Ser.No.:
51-5067
Norske kjennetegn:
CE-J / 5067
S/N 21972
Diverse anmerkninger: 
11.01.1966 Ankom til Værnes fra Vest-Tyskland. Flygetid 3718:00.
17.06.1966 Avgitt fra Værnes til Setermoen.
04.09.1966 Mindre uhell. Havari rapport 88/66.
23.09.1966 Avgitt fra Bardufoss til Værnes for hovedettersyn.
19.02.1968 Avgitt fra Værnes til Fly-OP troppen Gardermoen.
10.04.1970 Avgitt fra Gardermoen til Fred. Olsen.
29.04.1970 Avgitt fra Fred. Olsen til Gardermoen.
03.09.1970 Avgitt fra Gardermoen til Bardufoss.
20.06.1973 Avgitt fra Bardufoss til Fly-OP troppen Gardermoen.
02.05.1974 Avgitt fra Fly-OP troppen Gardermoen til Bardufoss.
09.02.1977 Avgitt fra Bardufoss til Horten Verft.
01.05.1977 Avgitt fra Horten Verft til Bardufoss.
01.10.1979 Avgitt fra Bardufoss til Værnes.
03.07.1980 Avgitt fra Værnes til Bardufoss.
28.11.1983 Avgitt fra Bardufoss til Værnes.
09.03.1984 Avgitt fra Værnes til Bardufoss. 
31.12.1984 Stasjonert på Bardufoss. Gangtid 6466:5.
08.08.1986 Større havari. Uhellet skjedde under opphold mellom to øvelser i ildledelse av artilleri på Hjerkinn skytefelt. Under en simulert nødlanding kuttet motoren og flyet gikk i bakken ved Dovregubbens Hall, Vålåsjø ved Dovrefjell. Flygeren, løytnant Roy Sannes, og passasjeren, sersjant og flyelev Jan Egil Hubred, var begge uskadde. Flyet tilhørte Torp flystasion. Gangtid var 6415,2 timer.
01.02.1988 Levert fra LFK, Kjeller til Værnes gjenoppbygget etter havariet. 
01.03.1989 Fra Værnes til Bardufoss. Gangtid 6422:0. 
09.11.1989 Mindre uhell på Setermoen. 
31.12.1989 Stasjonert på Bardufoss. Gangtid 6473:4.
01.09.1990 Flytroppen/M17Abn/Brig N overgikk til mobstatus. Flyet mob. lagret på Bardufoss. Gangtid 6609:5.
20.09.1991 Avskrevet. 
16.06.1992 Fløyet fra Bardufoss til Værnes for endelig avlevering. Returnert USAF og solgt til Brasil.


Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com