S/N
21790
Levert fra fabrikk:
27.08.1951
USAF Ser.No.:
51-4898
Norske kjennetegn:
CE-V / 4898
S/N 21790
Diverse anmerkninger: 
31.05.1968 Ankom LFK Kjeller fra USA. Flygetid 4489:50.
02.08.1968 Mottakskontroll ved LFK Kjeller. 
12.08.1968 Avgitt fra LFK Kjeller til Gardermoen. 
20.06.1974 Avgitt fra Fly-OP troppen Gardermoen til Bardufoss. 
04.09.1974 Større havari. Under prøve landing på nyopprettet feltstripe på et jorde ved Buksnesstrand ved Risøysund, klarte ikke flygeren å bremse opp. Flyet gjorde en 'ground loop' og havnet utenfor banen. Maskinen tilhørte Fly-OP-tropp/FAbn/Brig.N. Gangtid 5226:55. Flygeren, løytnant Knut Hustad (sjef Fly-OP tropp/FABN/Brig N). var uskadd.
04.09.1974 Avgitt fra Bardufoss til Flytekn. skv. Værnes. 
03.01.1975 Avgitt fra Værnes til LFK Norrønafly for reparasjon. 
05.05.1975 Avgitt fra LFK Norrønafly til Gardermoen. 
01.01.1976 Avgitt fra Gardermoen til Torp. 
14.03.1977 Avgitt fra Torp til Horten Verft for mod. 
29.04.1977 Avgitt fra Horten Verft til Torp. 
01.06.1982 Avgitt fra Torp til Værnes. 
31.12.1985 Stasjonert på Bardufoss. Gangtid 6687:0. 
01.02.1987 Fordelt til AR 1, MFA2/BRIG 5 på Bardufoss. 
31.12.1988 Stasjonert i Bodø. Gangtid 7136:4. 
01.06.1989 Tatt ut av tjeneste for langtidslagring på Bardufoss. Gangtid 7233:1. 
01.09.1990 Flytroppen/MFAbn/Bric, N overgikk til mob.status. Flyet mob.lagret på Bardufoss. Gangtid 7243:1.
20.09.1991 Avskrevet.
16.06.1992 Fløyet fra Bardufoss til Værnes for endelig avlevering. Returnert USAF og solgt til Brasil.

Birddog # 4898 takser med ski på Bardufoss, et normalt syn under vinteroperasjoner

Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com