S/N: 21221 | Levert fra fabrikk: 05.03.1951 | USAF Ser.No.: 50-1546 | Norske kjennetegn: CE-L |
---|---|---|---|
S/N 21221 | |||
Diverse anmerkninger: | |||
31.05.1968 | Ankom LFK Kjeller fra USA. Flygetid 3622:50. | ||
01.10.1968 | Mottakskontroll ved LFK Kjeller. | ||
02.10.1968 | Avgitt fra LFK Kjeller til Gardermoen. | ||
12.03.1970 | Mindre uhell på Haslemoen. Flygeren tok av på hjulunderstell med en Birddog O-1A fra Haslemoen. Han skulle drive landingsøvelser på en feltstripe om lag 2 km fra Haslemoen. Etter avgang lå han slik til at han valgte å lande fra en rett innflyging. Innflygingen og utflatingen gikk normalt og flygeren satte flyet ned i en trepunktstilling. Da hastigheten avtok løftet halen seg til tross for at stikka ble ført helt til bakre stilling. Flygeren slo av magnetene for å stanse motoren, men propellen snurret fortsatt rundt da flyet tippet over på nesen. | ||
26.11.1970 | Avgitt fra Gardermoen til Fred. Olsen for radio-mod. | ||
10.12.1970 | Avgitt fra Fred. Olsen til Gardermoen. | ||
15.03.1971 | Totalhavarerte under trening i ildledelse på Hjerkinn skytefelt, Havarerte CE-L ved Breiskaret på sørsiden av Vålåsjøhø, sør for høyde1384. Flygeren, fenrik og NK ved flytroppen/LFAbn/l AR 2 Dag Einar Thomassen (30 år), og observatoren, løytnant og sjef for flytropp/LFAbn/1 AR 2 Knut Arvid Langen (37 år), omkom. Havariet skjedde under nødlanding p.g.a. stans i bensintilførselen med påfølgende motorstopp. | ||
01.09.1971 | Vraket overført til Kjeller. | ||
30.12.1971 | Avskrevet. Flygetid 3863:30 timer. |